kladdig kladdkaka

tjohej!
vi har inte bakat kladdkaka på AS länge! så idag blev de dags;)
bilderna blev ju sådär för de va svårt att få nån fin bit :)
men ni överlever;))
'
tid:ca 30 min
hur god: 8/10
'
Du behöver...
'
2 ägg
2.5 dl socker
4 msk kakao 
2 tsk vaniljsocker
100g smör
1 dl mjöl
1/2 tsk salt
'
Gör så här...
'
sätt ugnen på 175 grader
smält smöret i en kastrull
vispa ägg & socker tills det blir poröst
blanda sedan i resten av ingredienserna
Häll ner smeten i en brödad form
grädda i 15-20 minuter beroende på hur kladdig du vill ha den
'
lycka till!:D
'

Kommentarer
Postat av: Anonym

gott gott gott gott gott!!!!

2011-08-23 @ 20:18:29
Postat av: Lisa

Åh, jag som älskar kladdkaka! :D

2011-09-02 @ 18:17:20
URL: http://www.laysa.devote.se
Postat av: Elin

Mums, jag blev så sugen när jag såg bilderna så jag blev sugen! :D så nu bakade jag en.. Verkligen toppen god ;)

2011-11-24 @ 20:24:25
URL: http://fluffyme.blogg.se/

Kommentera inlägget här♥:

Vi vet att du inte heter anonym ;):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

har du nån blogg/hemsida?:):

Din kommentar...:

Trackback
RSS 2.0